Privacybeleid Verrasjelief
Als jij iets bestelt, hebben wij je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met jouw persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op via info@verrasjelief.nl.
Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op Verrasjelief.nl. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.
Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 27 september 2018.
1 Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Verrasjelief (statutaire naam Gift of Love, handelsnaam Verrasjelief), gevestigd aan de Welbergweg 40, 7556 PE Hengelo, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
2 Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Verrasjelief verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Verrasjelief, zoals onze klanten en zakelijke contactpersonen. Onder Verrasjelief is mede begrepen Verrasjelief.nl.
3 Wat zijn persoongegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres en je IP-adres. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je Verrasjelief bestelgeschiedenis of surfgedrag.
4 Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Verrasjelief, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners. We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact met ons zoekt. In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
5 Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoe lang worden deze bewaard?
5.1 Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens, gerelateerd aan je bestelling, 7 jaar bewaren.
5.2 Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als je die hebt opgegeven) en betaalgegevens. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties. Daarnaast slaan wij in jouw account de door jou opgegeven partner (s) en de geboortedatum en interesses van je lief op, de eventuele herinneringsmomenten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.
5.3 Gegevens over jouw contact met Verrasjelief
Je kan contact met ons opnemen. Je kunt met ons bellen, e-mailen of chatten of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.
5.4 Gegevens voor een optimale boutiquebeleving
In onze boutique staan meer dan 2 cadeaus. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen deze cadeaus te vinden wat je zoekt. Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt shoppen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan Verrasjelief jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt. We zorgen er ook voor dat Verrasjelief zo relevant mogelijk is door onze boutique af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij Verrasjelief. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens.
5.4.1 Verbeteren van de boutiquebeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer je op Verrasjelief een cadeau bekijkt, zie je ook andere cadeaus die we aanbevelen (onder het kopje “Haar nog meer verwennen?”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het cadeau of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat cadeau kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere cadeaus. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat cadeau bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Deze vorm van het verbeteren van je boutique-ervaring zie je ook in een fysieke boutique. Zo staan cadeaus van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de boutique kwamen.
5.4.2 Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij Verrasjelief
Als we weten wie je bent kunnen we de boutique voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke boutique. De verkoper in de boutique kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen. Net als die verkoper in de boutique doen ook wij aanbevelingen. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht en welke interesses je toonde door bepaalde cadeaus te bekijken in onze boutique. Wij doen dat op basis van jouw surf-, zoek- en aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan twee jaar terug. Deze gegevens verzamelen we op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft. Wat we niet doen is deze gegevens gebruiken om jou bij je bezoek aan Verrasjelief andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Het kan wel voorkomen dat als je ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige cadeaus inmiddels hebben aangepast.
Wij hebben een belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om jouw leven makkelijker en onze boutique beter te maken. Je vindt sneller wat je zoekt. Als je gepersonaliseerde aanbevelingen niet op prijs stelt, kun je ze uitzetten in je account.
5.5 Gegevens voor marketing en gepersonaliseerde e-mails
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je suggesties en informatie over onze cadeaus op basis van je aankopen. Als je dit soort informatie liever niet ontvangt, kun je je meteen bij ons afmelden voor deze mails.
5.6 Gegevens uit klantonderzoeken
We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat klanten willen. Daarom kunnen we je gegevens (e-mailadres en/of telefoonnummer) gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Op deze manier help je onze boutique nog beter te worden. Deelname aan een klant- of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Hoelang jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het klant- of marktonderzoek worden bewaard, varieert per onderzoek. Wij verwijderen alle naar jou herleidbare gegevens zodra het onderzoek definitief is afgerond.
5.8 Achteraf betalen voor zakelijke klanten
Als je cadeaus koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden (5.4)
5.9 Social media
Als je social media zoals Facebook of Instagram gebruikt, kun je via 'like en share' knoppen op Verrasjelief cadeaus die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Verrasjelief krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.
6 Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
6.1 Verkooppartners
Wanneer jij via Verrasjelief een bestelling plaatst die direct door onze verkooppartners aan jou wordt geleverd, krijgt die verkooppartner de naam van de ontvanger en bezorgadres. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met ons bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer.
6.2 Logistieke partners
We werken samen met Myparcel en PostNL. Onze logistieke partners krijgen van ons de naam van de ontvanger en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw cadeau op het door jou gekozen adres af te leveren.
6.3 Andere externe dienstverleners
Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
het ondersteunen bij onze klantenservice;
het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureau
6.4 De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.
7 Hoe gaan wij om met gegevens van onze verkooppartners?
Met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacybeleid ook voor onze verkooppartners.
8 Waar slaan wij jouw gegevens op?
Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte ("EER"). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.
9 Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
Verrasjelief neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben een groep specialisten in huis die dagelijks werkt aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij Verrasjelief regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten.
10 Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
10.1 Recht op informatie
Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
10.2 Recht op inzage
Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
10.3 Recht op correctie
Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account.
10.4 Recht om bezwaar te maken
Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
10.5 Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
10.6 Recht om een klacht in te dienen
Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact met ons op.
11 Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop Verrasjelief met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag; info@verrasjelief.nl