Wie helpt een starter?

Dankjewel

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties op mijn eerste blog! En voor alle nieuwe volgers :) op onze diverse Social Media kanalen. Zou het met het eerste blog te maken hebben?  Daar gaf ik al aan dat ik verder zou schrijven over welke hulp ik heb (gehad).

Wie helpt een starter?

Iedereen heeft hulp nodig. In mijn geval heb ik enerzijds veel advies ingewonnen bij ondernemers die bijvoorbeeld al een online winkel hebben of bij ondernemers die veel weten op het gebied van marketing en communicatie. Aan de andere kant heb ik de hulp ingeroepen van een groep zeer verschillende vrouwen om de juiste cadeaus te selecteren voor onze online boutique. Welke cadeaus willen vrouwen nu graag van hun partner krijgen? Waar worden vrouwen blij van? Waar kan iemand echt mee thuiskomen? Via een oproep op LinkedIn kreeg ik een groep vrouwen bij elkaar die bestaat uit voor mij (toen) onbekende vrouwen, een aantal vriendinnen, een buurvrouw en mijn moeder. Vrouwen met andere interesses en een andere smaak dan ikzelf. Deze vrouwen hebben mij enorm geholpen met de juiste keuzes maken qua cadeaus en zijn daarnaast ook nog stuk voor stuk ambassadeurs van Verrasjelief. Ze hebben ook nog eens belangeloos meegewerkt aan de fotoshoot voor de website. Wat een leuke dag was dat! We werden heerlijk verwend door het team van Dorset Borne, we werden professioneel opgemaakt door Babet Wolthuis en daarna lachend op de foto gezet door Marieke Dijkhof. Ons mannelijke model Yves Tanke had het goed voor elkaar met zoveel dames om zich heen;-). Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet moet schromen om de hulp van anderen in te schakelen. Ik merk dat mensen enthousiast worden als je dat zelf ook bent en dat mensen echt wel iets voor elkaar over hebben. Een fijne gedachte toch?

Hoe blijf je positief als startende ondernemer?

Ook ik liep natuurlijk tegen problemen aan. Vooral met de eerste bouwer van onze website hebben we enorm veel last gehad van miscommunicatie en lekkende energie. Ik wil deze partij geen schop nageven want waar twee vechten hebben twee schuld en de basis van de website zoals deze nu is, is door hen gelegd en daar ben ik heel blij mee. Op een gegeven moment werkte het echter niet meer en hebben we de keuze gemaakt afscheid van elkaar te nemen. Dit gebeurde allemaal net in de drukke en belangrijke periode voor kerst en dat was dus een slechte timing. Gelukkig hebben we nu weer een fijne partij (Motivo) die met ons meedenkt en mee investeert in het verder ontwikkelen van Verrasjelief. Hiermee is ruimte ontstaan om na te denken over de volgende stappen en over het verder optimaliseren van de website en de cadeaus. Wat mij enorm helpt is sparren met andere ondernemers, met ons marketingbureau Limesquare, met Lisa en natuurlijk met vrienden en het thuisfront. Geloven in jezelf is belangrijk, maar af en toe een compliment van jouw omgeving is ook belangrijk!

Wat zijn onze plannen voor 2019

Doordat de webboutique nu bijna vier maanden online is en we de eerste drukke decemberperiode achter de rug hebben, weet ik nog beter wat klanten belangrijk vinden en heb ik ondertussen een behoorlijk wensenlijstje voor de komende periode klaar liggen. Zo gaan we op de site een plek creëren voor alle gave reviews die ik al van klanten heb ontvangen en komt er op veler verzoek een mogelijkheid om een verlanglijstje aan te maken. Ik heb namelijk ervaren dat mannen en vrouwen heel graag héél zeker willen weten dat het cadeau dat ze geven ook is wat hun vrouw wil. Ook al is er altijd de mogelijkheid om te ruilen of een cadeau terug te sturen én is het aanbod dat Verrasjelief heeft al geselecteerd door een damesteam, de man zoekt zekerheid. Verder ben ik al druk bezig met het speuren naar nieuwe leveranciers en nóg meer “mooie originele en romantische cadeaus voor haar” en dat levert weer heel veel moois op! Daarnaast blijven we ook offline evenementen bezoeken en organiseren. Zo staat een aantal kasteelfairs, een Ladiesnight en een samenwerking met een autodealer op het programma. Ook is er al een tweetal vriendinnengroepen die graag bij ons een vriendinnenavond met hapjes en drankjes wil, waarbij ze ondertussen kunnen snuffelen tussen alle bijzondere cadeaus. Van sieraden tot servies tot accessoires tot parfum. Er zijn hier alleen maar dingen waar vrouwen blij van worden en dat mag dan mijn werk zijn! Gaaf toch?

Marketing

Op het gebied van marketing willen we nog meer naar voren brengen wat ons concept is. Verrasjelief is namelijk niet zomaar een webshop maar een dienstverlener die de man echt hélpt het juiste cadeau voor zijn lief te vinden én om geen belangrijke data meer te vergeten.

In de volgende blog zal ik meer vertellen over hoe we dat gaan doen en over de zin en onzin van Valentijnsdag.

Tot dan! Met verrassende groet,

Liesbeth ten Voorde
CSO (Chief Suprise Officer)

Nieuwsgierig naar onze cadeaus voor Valentijn, of onze cadeaus in de online boutique?